Najsmradlavejšia ryba na svete - Ochutnali ste už ?

Ahojte, prednedávnom priateľ prišiel s tým, že by chcel ochutnať tú rybu z ktorej je všetkým zle. Na youtube si nájdete niekoľko videí ako z nej nadšenci, slušne povedané, nie sú nadšení. Ide o jednu z nasmradľavejších rýb na svete.

História hovorí že švédi raz nemali dosť soli na zakonzerovanie rýb tak jej tam dali málo, čo spôsobilo, že ryby začali v sudoch kvasiť a kaziť sa proste. No nórsky kupci, boli taký hladný, že zjedli aj tie smradľavé ryby a nakoniec prišli s tým, že im chutia a chcú ďalšie. Nejak takto sa Surströmming zapísal medzi národné jedlá Švédska. Dobrú chuť.

Priateľ teda objednal dve plechovky rybyčiek (tu), tak sme išli na to. Nechceli sme to otvárať doma, pretože po zhliadnutí videí sme si mysleli, že to nebude dobrý nápad. Tak sme ich za jedného pekného dňa išli otvoriť niekam von, kde sa nepohybuje veľa ľudí. Keď ich priateľ otváral, vzdialila som sa asi na 100 metrov, preistotu. Ako naňho pozerám netváril sa nijako, myslela som si že na chvíľu zadržal dych. No nakoniec, že to vôbec nieje také zlé. Tak som sa priblížila a iba som prekrútila očami, že koľko veľa ľudí to tak moc preháňa. Vôbec mi z toho zápachu nebolo zle a to som žena a verte mi že dosť citlivá na zápachy.
Keďže sme v tomto videu videli ako to švédi jedia úplne normálne, očividne na nejakej rodinnej oslave, tak sme sa inšpirovali a dali sme si k tomu rajčinu, knäckebrot a maslovú nátierku s cibuľkou.

5 komentárov:

  1. fuj, ja som videla videá kde chalani z toho vracali, to je naozaj divné, že si to zjedla normalne, ale asi to naozaj prehanaju

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja si myslím, ale ktovie, možno sú taký citlivý :D

      Odstrániť
  2. Vyzerá to hnusne :D mali ste sa pri tom natočiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to by bola nuda, pretože sme boli v pohode z toho smradu :D

      Odstrániť
  3. noo my sme si to tiež objednali s kamarátmi a smrdelo to teda riadne :D asi to vaše balenie nebolo dostatočne zhnité :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár, maj krásny deň :)